• 0123456789
  • info@shenakht.net

خوشمزه های مضر برای هورمون ها

هورمون

الگوهای غذایی اشتباه می‌تواند تعادل هورمونی را در بدن مختل کند. عوارض بعدی این امر افزایش وزن کنترل نشده، خستگی بی دلیل، سردرد، ریزش مو، مشکلات گوارشی و حتی بی‌خوابی است.

  • کافئین

کافئین تولید کورتیزول را در بدن افزایش می‌دهد. کورتیزول یک هورمون استرس است که در صبح‌ها بیشترین مقدار و در عصرها کمترین مقدار را دارد. مصرف بیش از حد نوشیدنی‌های انرژی‌زا (آنها همچنین دارای کافئین بالایی هستند) یا فنجان‌های قهوه زیاد می‌تواند هورمون‌های شما را با اختلال روبرو کند.

  • قند و شکر

مصرف قند منجر به افزایش سطح انسولین در بدن می‌شود. انسولین مسئول متابولیسم قند مصرفی است. مصرف بیش از حد غذاهای شیرین در طول یک دوره منجر به سرکوب حساسیت به لپتین و گرلین می‌شود. هر دوی این هورمون ها نشانه سیری هستند و اشتها را کنترل می‌کنند. بنابراین هر بار که به دنبال آب نبات یا شکلات می‌روید، به سمت دیابت نوع 2 و چاقی می‌روید .

  • غذاهای فرآوری شده

این مواد، باعث اختلال در هورمون‌ها می شوند. سوسیس، غذاهای آماده، گزینه‌های غذایی فوری مملو از سدیم و مواد نگهدارنده است. که باعث عدم تعادل الکترولیت در بدن می‌شود و سلامت هورمونی را مختل می‌کند.

  • محصولات سویا

سویا و سایر اشکال سویا در مقادیر کم مناسب هستند، اما زمانی که در یک دوره به مقدار زیاد مصرف شوند، حتی می‌توانند منجر به رشد نامحدود سلولی و حتی سرطان سینه شوند. این به این دلیل است که سویا از نظر ساختاری شبیه به استروژن است.

به یاد داشته باشید

سعی کنید مصرف مواد غذاهایی که می‌توانند برای هورمون‌ها مضر باشند کنترل کنید تا از آسیب به بدن خود جلوگیری کنید!

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://sepidgirls.ir/?p=22113

سوالی دارید؟ از ما بپرسید، کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.