• 0123456789
  • info@shenakht.net

مواد غذایی مفید دوران پریود

پریود

آنچه می‌خورید می‌تواند بر شدت درد و گرفتگی پریود شما تأثیر زیادی بگذارد. اگر می‌خواهید علائم قاعدگی خودتان را به صورت طبیعی کاهش دهید؛ می‌توانید غذاهای زیر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

میوه

میوه‌های سرشار از آب، مانند هندوانه و خیار، برای هیدراته ماندن عالی هستند. میوه‌های شیرین می‌توانند، میل به شکر را بدون خوردن قندهای تصفیه‌شده مهار کنند. بعلاوه می‌توانند باعث افزایش سطح گلوکز شما شوند.

سبزیجات برگ سبز

کاهش سطح آهن در طول قاعدگی معمول است، به خصوص اگر جریان قاعدگی شما سنگین باشد. این می‌تواند منجر به خستگی، درد بدن و سرگیجه شود. سبزیجات برگ سبز مانند کلم پیچ و اسفناج می‌توانند سطح آهن شما را افزایش دهند. اسفناج همچنین سرشار از منیزیم است.

 آب

نوشیدن آب، همیشه مهم است و این امر به ویژه در دوران پریود اهمیت بیشتری خواهد داشت. هیدراته ماندن می‌تواند احتمال ابتلا به سردردهای ناشی از کم آبی را که یکی از علائم رایج قاعدگی است، کاهش دهد.

ماهی

ماهی سرشار از آهن، پروتئین، اسیدهای چرب امگا 3 و غیره است. ثابت شده است که داشتن یک رژیم غذایی غنی از امگا 3 می‌تواند در خلق و خوی بهتر ما تاثیر داشته باشد .مصرف آهن می‌تواند با کاهش سطح آهنی که ممکن است در دوران قاعدگی تجربه کنید، مقابله کند.

آجیل

اکثر آجیل‌ها سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند و منبع عالی پروتئین هستند. آنها همچنین حاوی منیزیم و ویتامین‌های مختلف هستند. اگر نمی‌خواهید آجیل را به تنهایی بخورید، کره‌های آجیل یا شیرهای آجیلی را امتحان کنید یا این مواد را به اسموتی‌ها اضافه کنید.

عدس و لوبیا

عدس و لوبیا سرشار از پروتئین هستند. آنها همچنین سرشار از آهن هستند، که اگر سطح آهن شما کم باشد، می‌توانید آنها را به رژیم غذایی خودتان اضافه کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://sepidgirls.ir/?p=22158

سوالی دارید؟ از ما بپرسید، کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.