• 0123456789
  • info@shenakht.net
اراده

اراده، مقاومت در برابر وسوسه ها

اراده بر هر بخش از زندگی شما تاثیر می‌گذارد. این به شما کمک می‌کند تا به اهداف مختلفی که دوست دارید دست پیدا کنید. قدرت اراده این امکان را می‌دهد که اهداف خود را دنبال کنید و از حس موفقیت ناشی از دستیابی به آنها لذت ببرید.

قدرت اراده شامل توانایی شما برای مقاومت در برابر وسوسه‌ها در حین پیگیری اهدافتان است. تحقیقات نشان می‌دهد که اراده می‌تواند در موفقیت شما در زندگی نقش داشته باشد، اما همچنین منبع محدودی است که اگر دائماً برای به تاخیر انداختن رضایت در تلاش باشید، می‌تواند تحلیل رود. خوشبختانه، می‌توانید برای تقویت اراده خود گام‌های موثری بردارید. 

با خودتان صادق باشید

این به معنای شناخت محدودیت‌های خود و تعیین اهداف مناسب است. به جای اینکه خودتان را با یک ایده آل بسنجید، شاید لازم باشد به آرامی جلو بروید. به این ترتیب شما با خودتان صادق هستید و همچنین با تعیین اهداف بر اساس شناخت خود از خودتان، خود را برای موفقیت آماده می‌کنید.

روی یک هدف کار کنید

 از آنجا که اراده شما یک منبع محدود است، وقتی اراده خود را صرف یک چیز می‌کنید، آن را برای چیزهای دیگر کمتر در دسترس دارید. بنابراین وقتی سعی می‌کنید چندین عادت و هدف را به طور همزمان دنبال کنید، کاری که انجام می دهید این است که فقط یک تکه از خودتان را به هر هدف اختصاص دهید. نتیجه تعجب آور نیست: شکست در اکثر آنها، اگر نه در همه آنها.

اراده

خود را مسئول نگه دارید

یک قدم حیاتی برای افزایش اراده کلی شما این است که مسئولیت پذیری شخصی خود را انجام دهید. این کار را هم برای موفقیت‌ها و هم برای موانع خود در حالی که برای رسیدن به اهداف خود کار می‌کنید، انجام دهید.

استرس خود را مدیریت کنید

استرس بدن را وادار به واکنش جنگ یا گریز می‌کند. آنقدر قدرت مغز در این پاسخ به کار می‌رود که انرژی کافی برای تصمیم‌گیری منطقی باقی نمی‌ماند. 

کارهایتان را تمام کنید

هنگامی که یک کار را تمام می‌کنید، مغز شما تا حد زیادی آن را فراموش می‌کند. اما نشان داده شده است که کارهای ناتمام به سر شما می‌چسبند و به اطرافتان می‌چرخند. مغز شما از کارهای بیهوده متنفر است و مدام شما را وادار می کند تا کاری در مورد آنها انجام دهید.

اطرافیان مناسب پیدا کنید

افرادی که اطراف شما هستند تأثیر زیادی بر شخصیت شما دارند. تحقیقات نشان داده است که گروه دوستان شما بر رفتار شما تاثیر می‌گذارد؛ چه خوب چه بد. اگر شما و دوستانتان همگی روی یک چیز کار می‌کنید، خیلی راحت‌تر می‌توانید به آن پایبند باشید. اما اگر تنها فردی هستید که همیشه بر خلاف آنچه که همه دوستانتان انجام می‌دهند در حال تلاش کردن هستید، از نیروی اراده‌تان بیشتر استفاده می‌کنید، و احتمال اینکه مبارزه کنید و شکست بخورید بیشتر خواهد بود.

افکار منفی را مدیریت کنید

 افکار منفی به ناچار در طول سفر شما ظاهر می‌شوند. شما ممکن است یک شکست به این معنا داشته باشید که هرگز نمی‌توانید تغییر کنید، یا ممکن است به سادگی صدایی در ذهن خود داشته باشید که با صدای بلند صحبت می‌کند که موفق نخواهید شد و شما را سرکوب می‌کند. اگر می‌خواهید اراده را افزایش دهید، منفی بافی کمکی نمی‌کند زیرا باعث می‌شود احساس شکست و ناامیدی کنید. 

به دنبال حمایت باشید

هیچ کس نمی‌تواند همه چیز را به خوبی انجام دهد. اگر می‌خواهید اراده خود را حفظ کنید، از حمایت دیگران استفاده کنید. با دوستان و اعضای خانواده خود در مورد آنچه می‌خواهید انجام دهید صحبت کنید. از آنها بخواهید در این راه از شما حمایت کنند. 

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://sepidgirls.ir/?p=22095

سوالی دارید؟ از ما بپرسید، کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.