• 0123456789
  • info@shenakht.net

به دنیای کتاب های میوه ای خوش اومدی

امپراطور کوتوله سرزمین لی لی پوت

به قلمِ : جمشید خانیان

چاپِ : افق

خلاصه

آیدا دختر خیال‌پرداز 16 سالهای که همواره به کلاغها و زندگی آنها فکر می‌کند. او در خیالش، خود را کلاغ می بیند، با قهرمان های خیالی کتاب‌ها زندگی می‌کند و کوچه‌ها، درختان، گنجشک‌ها و … برایش مفهومی خیال‌انگیز دارند. آوا دختری است که همراه مادرش برای تمیزکاری به آپارتمان آن‌ها می‌آید. آیدا با او دوست است. نام کتاب هم از شخصیت داستان سفرهای گالیور الهام گرفته شده است که وقتی آیدا جعبه کادو پیچ‌شده زیبا با روبانی طلایی را که در آسانسور میبیند به ذهن خیال‌پردازش می رسد. او خودش را گالیور تصور می‌کند که خم می‌شود و جعبه را از زمین برمی‌دارد. شخصیت‌های داستان هر کدام رویاها و خیال‌های خود را در جعبه می‌بینند، جعبه‌ای که اسمی رویش نوشته نشده باشد می‌تواند از آنِ هر کسی باشد و باز کردن جعبه شاید با اتفاقی عجیب همراه شود.

شکوفه کتاب

چقدر خوبه آدم یکی رو داشته باشه که حواسش بهش باشه.

جمشید خانیان کیه؟

جمشید خانیان در سال ۱۳۴۰ در آبادان متولد شد. او از نیمه اول دهه ۱۳۶۰ با دو نمایشنامه «یک نیمروز در اتاق بازجویی» و «روی نی بندی» و نیز مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه نویسندگی را آغاز کرد. برخی از آثار او به زبان انگلیسی ترجمه شده و جوایز بین المللی گرفته است.

منم بخونم؟

شاید تو هم تجربه غرق شدن در رویاها، شاخ و برگ دادن به دنیای ذهنیت و زندگی توی رویاهات رو داشته باشی و تازه دلت بخواد بدونی رویاها و تخیلات هم سن و سال هات چطوری شروع میشن و به کجا میرسن، پس بیا همراه آیدا و آوا داستانشون رو دنبال کنیم. یادت باشه ما توی تخیلاتمون اون چیزایی که دوست داریم رو تصور می‌کنیم و با تجربه اون ها تو ذهنمون به یه حال خوب و آرامش عجیبی میرسیم به شرط اینکه مراقب باشیم از دنیای واقعی خارج نشیم. اگه درمورد اتفاقات و شخصیت های کتاب و انتخاب هاشون نظر متفاوتی داشتی خوشحال میشیم باهامون درمیون بذاری.

توام توی قسمت نظرات برام بگو که وقتی این کتابو خوندی حالت باهاش چطور بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://sepidgirls.ir/?p=21142

سوالی دارید؟ از ما بپرسید، کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.