• 0123456789
  • info@shenakht.net
ترم جدید

ترم جدید، حساب شده تر جلو برو

اگر بخواهید برای شروع درست تلاش کنید، شروع یک ترم جدید می‌تواند شگفت‌انگیز و نیروبخش باشد. ممکن است پیدا کردن یک روال جدید در ابتدا استرس‌زا باشد. اکنون وقت بگذارید و مطمئن شوید که برای همه چی‌هایی که چند ماه آینده با آنها روبرو خواهید شد، آماده هستید.

با شروع ترم جدید، وقت آن است که برای فرصت‌های هیجان انگیز و شروعی تازه برای دستیابی به اهداف خود آماده شوید. مهم است که از این زمان بهترین استفاده را ببرید زیرا شروع قوی، کلید موفقیت یک ترم است.

ارزیابی کنید

نمرات همه چیز نیستند، اما ارزیابی عملکرد ترم گذشته، می‌تواند به شما کمک کند تا اشتباهاتتان را بفهمید و متوجه شوید چگونه از نظر تحصیلی در حال پیشرفت هستید. اگر بدانید چه موانعی سر راه شما هستند، بهتر می‌توانید آن را اصلاح کنید و بهبود بخشید.  

ترم جدید

اولویت های خود را مشخص کنید

برای به انجام رساندن چیزهایی که پیش‌رو دارید، ابتدا باید اولویت‌ها را تعیین کنید. اولویت بندی بسیار مهم است زیرا به شما امکان می‌دهد ابتدا روی مهم‌ترین و فوری‌ترین چیزها تمرکز کنید، سپس می‌توانید به کارهای دیگر یا وظایف کمتر مهم بروید. 

اهداف جدیدی را برای این ترم تعیین کنید

هنگامی که به این فکر کردید که ترم گذشته چه چیزهایی را پشت سر گذاشتید، در مورد جایی که می خواهید بروید فکر کنید. قبل از شروع ترم، کمی زمان بگذارید تا اهداف واضح و قابل دستیابی را برای خود تعیین کنید. آنچه را که می خواهید از نظر آکادمیک، شخصی و حرفه ای به دست آورید، مشخص کنید. داشتن اهداف به شما جهت و انگیزه در طول ترم می دهد.

سازماندهی کنید

سخت کار کردن خوب است، اما هوشمندانه کار کردن موثرتر است. شما می‌توانید با مدیریت هوشمندانه زمان خود، به اهداف خود بهتر دست پیدا کنید. تکنیک هایی مانند تکنیک پومودورو وجود دارد که می توانید برای مدیریت زمان از آنها استفاده کنید. تاریخ‌ها را در یک برنامه‌ریز کاغذی یا دیجیتالی پیگیری کنید تا بتوانید متوجه زمان‌بندی های خاص باشید.

با انگیزه و مثبت بمانید

با یادآوری اهدافی که تعیین کرده‌اید، انگیزه خود را بالا نگه دارید. سپس اطراف خود را با افراد مثبت و حامی که شما را تشویق می کنند، احاطه کنید. برای حفظ ذهنیت مثبت، دستاوردهای خود را جشن بگیرید، هر چقدر هم که کوچک باشد. در نهایت، به یاد داشته باشید که سازگار بمانید و در طول ترم برنامه خود را در صورت نیاز اصلاح کنید. 

مراقب خودت باش

به یاد داشته باشید که سلامت جسمی و روحی خود را در اولویت قرار دهید. به اندازه کافی بخوابید، وعده‌های غذایی مغذی بخورید و به طور منظم ورزش کنید. تکنیک‌های مدیریت استرس، مانند تمرین‌های تنفس عمیق، یا مشغول شدن به سرگرمی‌هایی که به شما در آرامش کمک می‌کنند را تمرین کنید. مراقبت از خود تمرکز، انرژی و بهره وری کلی شما را افزایش می دهد.

استفاده کنید

در تمام جلسات کلاس شرکت کنید، به تدریس ها توجه زیادی داشته باشید و طوری یادداشت برداری کنید که برای شما منطقی باشد. هدف این است که وقتی یادداشت‌های خود را بعداً مرور می‌کنید، بتوانید آنها را درک کنید.  یادداشت کردن نکات کلیدی یک سخنرانی حافظه شما را بهبود می بخشد. 

در صورت نیاز کمک بخواهید

اگر متوجه شدید که با وجود تلاش برای حفظ یا بالا بردن نمره، در حال مبارزه هستید، هرگز از درخواست کمک نترسید. با معلم خود در کلاس صحبت کنید تا ببینید آیا آنها می‌توانند به شما کمک کنند یا از اطراف بپرسید که آیا یک گروه مطالعه وجود دارد که بتوانید به آن ملحق شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://sepidgirls.ir/?p=22057

سوالی دارید؟ از ما بپرسید، کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.