• 0123456789
  • info@shenakht.net
تصویر بدنی

تصویر بدنی؛ جسمی که باید بسازیم!

نگاه کردن در آیینه چه احساسی به شما می‌دهد؟ اگر کسی بدنش را دوست نداشته باشد، ممکن است احساس خوبی نسبت به خودش نداشته باشد یا از خودش مراقبت نکند. برعکس زمانی که تصور خوبی از بدن خود دارید، نسبت به بدن خود احساس راحتی می‌کنید و می‌دانید چگونه از آن مراقبت کنید. داشتن تصویر بدنی مثبت، به معنای شناخت ویژگی ها و نقاط قوتی است که به شما احساس خوبی نسبت به خودتان می‌دهد.

چطور ظاهرم را بپذیرم؟

برخی از افراد فکر می‌کنند برای داشتن تصویر بدنی خوب باید اندام بهتری داشته باشند. آنها فکر می‌کنند، “وقتی به فرم بهتری برسم، بدنم را دوست خواهم داشت.”. اگر شما هم جز این دسته هستید بیایید برعکس شروع کنیم: «اول خودت را بپذیر یا دوست داشته باش»

هر روز فعال باشید

برای بهبود عزت نفس، کاهش اضطراب و افسردگی اندروفین انتقال دهنده عصبی موثری است. با تمرینات بدنی، انتقال دهنده های عصبی به نام اندورفین در مغز شما تولید می‌شود. بدن شما برای قوی بودن، تناسب اندام و سلامت نیاز به حرکت دارد. با انجام ورزشی که به آن علاقه دارید فعال باشید. همچنین می توانید بدوید، راه بروید و فعالیت هایی را که دوست دارید انتخاب کنید و از آن لذت ببرید. تمرین یک سبک زندگی سالم و فعال به شما کمک می‌کند نسبت به گذراندن هر روز روی مبل احساس بهتری نسبت به خودتان داشته باشید. از حس موفقیت ناشی از یک تمرین تمام شده و مزایایی که بدن شما نیز از آن بهره خواهد برد، لذت ببرید!

غذاهای سالم بخورید

 هنگام غذا خوردن وقت بگذارید. غذایتان را بچشید و از آن لذت ببرید. درست غذا خوردن به شما کمک می‌کند تا به بهترین شکل به نظر برسید و تصویر بدنتان را تقویت کنید. همچنین انرژی لازم را به شما می‌دهد. وقتی با بدن خود درست رفتار می‌کنید، احساس خوبی نسبت به خودتان دارید. رژیم های غذایی با شاخص گلیسمی بالا ( کربوهیدرات هایی که قندخون را بالا می‌برند) به کنترل بیشتر گرسنگی کمک می‌کنند. 

خوب بخوابید

بررسی کنید که برای سن خود به چه میزانی از خواب نیاز دارید و سعی کنید به موقع بخوابید. ساعت ها قبل از خوابیدن صفحه نمایش گوشی، تلویزیون و… را خاموش کنید تا بتوانید راحت‌تر بخوابید. خوب خوابیدن با تاثیراتی که بر هورمون‌ها می‌گذارد باعث تنظیم اشتها و ترمیم پوست و ماهیچه‌ها می‌شود.

تصویر بدنی

وزن مناسبی داشته باشید

 داشتن وزن مناسب برای شما مفید است و به شما کمک می‌کند تا احساس خوبی نسبت به بدن خود داشته باشید. وزن مناسب خودتان را با وزن دیگران مقایسه نکنید. پزشک می‌تواند به شما بگوید بر اساس قد، وزن و معیا‌های دیگر چه وزنی متناسب شماست. اگر وزن مناسبی ندارید، سعی نکنید رژیم غذایی خود را به تنهایی و بدون در نظر گرفتن شرایط تغییر دهید. همیشه ابتدا با والدین یا پزشک صحبت کنید. پزشک می‌تواند راه‌هایی را برای رسیدن به وزن مناسب و حفظ آن پیشنهاد کند.

هیچ کس کامل نیست

بپذیرید و درک کنید که همه «نقص» دارند؛ حتی افرادی که از نگاه شما بی عیب و نقص به نظر میرسند ممکن است چنین احساسی درباره خود نداشته باشند. بنابراین بدن خود را آنطور که هست ببینید نه آنطور که می‌خواهید باشد.

 روی توانایی های بدنتان تمرکز کنید.

سعی کنید تمرکز را از ظاهر بدن خود، به قدردانی از عملکرد بدن و کا‌هایی که هر روز برای شما انجام می‌دهد تغییر دهید. با در نظر گرفتن این رویکرد، به جای اینکه فکر کنید “پاهایم را دوست ندارم”، می‌توان گفت: “پاهایم به من اجازه می دهند هر روز راه بروم.” به همین ترتیب، اگر از بازوهای خود انتقاد می‌کنید، به خود یادآوری کنید که آنها به شما اجازه می‌دهند عزیزان خود را در آغوش بگیرید. وقتی صحبت با خود را بر اساس توانایی های بدن خود قرار می‌دهید، می‌تواند به شما کمک کند تا به پذیرش دست پیدا کنید.

 ژنتیک را بپذیرید

بسیار مهم است که به یاد داشته باشید که بسیاری از جنبه های بدن قابل تغییر نیستند. ژنتیک در بدن نقش مهمی دارد و حداقل 25 تا 70 درصد بدن، توسط ژن ها تعیین می‌شود. در حالی که بسیاری از جنبه‌های بدن وجود دارد که ما نمی‌توانیم آنها را تغییر دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://sepidgirls.ir/?p=22462

سوالی دارید؟ از ما بپرسید، کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.