• 0123456789
  • info@shenakht.net
تصویر بدنی

تصویر بدنی؛ جسمی که در ذهن ماست

عزت نفس بالا کلید رضایت از زندگی است. برای برخی، این چارچوب ذهنی به راحتی به دست می‌آید، برای برخی دیگر بیشتر یک مبارزه است. عزت نفس بر نحوه مراقبت از خود، از نظر عاطفی، جسمی و روحی تأثیر می‌گذارد. تصویری که شما از بدن خود دارید و عزت نفس مستقیماً بر یکدیگر تأثیر می‌گذارند.

با افرادی که شما را دوست دارند وقت بگذرانید

هیچ چیز مانند احاطه کردن خود با افراد دوست داشتنی و حامی وجود ندارد تا عزت نفس شما را تقویت کند و احساس کنید که همان چیزی که هستید پذیرفته شده‌اید. دیدن تصویر بدنی خود از دریچه چشم کسانی که به شما اهمیت می‌دهند به شما کمک می‌کند ویژگی‌ها و دیدگاه‌های منحصر به فرد خود را درک کنید. اطراف خود را با دوستان و خانواده مثبتی احاطه کنید که منحصر به فرد بودن شما را می‌شناسند و شما را همانطور که هستید دوست دارند. وقتی در اطراف افراد و چیزهایی هستید که به شما احساس خوبی می‌دهند، کمتر احتمال دارد که عزت نفس خود را بر اساس اینکه بدنتان با تعریف رسانه‌ها با «زیبایی» مطابقت دارد، قرار دهید.

از موقعیت‌های ناراحت کننده فاصله بگیرید

به زمان‌هایی که به خصوص احساس ناامنی کرده‌اید فکر کنید. با چه کسی بودید؟ چه کاری انجام می‌دادید؟ توجه به افراد و موقعیت‌هایی که عزت نفس شما را کاهش می‌دهند می‌تواند به شما کمک کند دقیقاً از چه چیزی اجتناب کنید.

تصویر بدنی

خودتان را با دیگران مقایسه نکنید

 ممکن است خودتان را با افراد دیگری که می‌شناسید، از نظر ظاهر، مهارت یا دستاوردها مقایسه کنید. بهتر است به جای انتقاد یا قضاوت از خود، از خودتان تعریف کنید. «مقایسه دزد شادی است». چیزهایی را در مورد بدن خود پیدا کنید که دوست دارید و برای همه کارهای بزرگی که می تواند انجام دهد سپاسگزار باشید. به تمجیدها توجه کنید، آن‌ها را بشنوید و اجازه دهید وارد شوند.

 افراد مختلف را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید

اگر صفحات شما مملو از تصاویر افرادی است که باعث می‌شوند نسبت به خودتان احساس بدی داشته باشید، شما بر افرادی که دنبال می‌کنید کنترل دارید، بنابراین هر محتوای اذیت کننده‌ای را فیلتر کنید، چه سلفی‌های معمولی یک دوست لاغر یا توصیه‌های یک مربی سلامت برای کاهش وزن. در عوض، رسانه های خود را با حساب‌هایی پر کنید که طیفی از بدن‌های واقعی را نشان می‌دهند و بازنمایی گسترده‌تری از افراد را ترویج می‌دهند.

خودتان را به عنوان یک دوست در نظر بگیرید

هنگام ارزیابی یک دوست، احتمالاً صبورتر، بخشنده، مهربان، تشویق کننده، حمایت کننده و مغرورتر از خودتان هستید. بنابراین، دفعه بعد که به خودتان نگاه کردید، عقب نشینی کنید، دیدگاه خود را تغییر دهید، و مانند یک دوست به خود نگاه کنید.

چه چیزی را در افراد زندگی خود بیشتر دوست دارید. 

به تمام افرادی که در زندگی خود دوست دارید و چرا آنها را دوست دارید فکر کنید. به عنوان مثال بهترین دوست شما. «سه چیز در مورد او چیست؟» .”به احتمال زیاد، شما روی ظاهر او تمرکز نمی‌کنید.” شما به این فکر می‌کنید که او چقدر مهربان، وفادار، خلاق و باهوش است، درست است؟ اکنون به خود یادآوری کنید که این همان چیزی است که مردم در مورد شما فکر می‌کنند. با دیدن خود از چشم عزیزانتان، می‌توانید بر این واقعیت تمرکز کنید که ظاهرتان جالب ترین یا دوست داشتنی ترین چیز در مورد شما نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://sepidgirls.ir/?p=22500

سوالی دارید؟ از ما بپرسید، کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.