• 0123456789
  • info@shenakht.net
سازگاری

سازگاری، گامی برای پیشرفت

ما انسان‌ها در زندگی به دنبال ایمنی هستیم اما از آن جایی که در زندگی با حوادث غیرقابل پیش بینی زیادی روبه رو می‌شویم. نیاز داریم بتوانیم شرایط را کنترل کنیم تا به رشد شخصی خودمان دست پیدا کنیم. اگر خودمان را با تغییر سازگار نکنیم ممکن است با در جا زدن احساس دردناک تری را تجربه کنیم.

اگر می‌خواهید سازگارتر باشید

  • به خودتان فرصت دهید 

 برای هماهنگی و سازگاری با یک حالت جدید به زمان احتیاج دارید. سعی کنید لحظاتی را برای درک شرایط وقت بگذارید. به احساسات مثبت و منفی خودتان اجازه بروز بدهید و آنها را بپذیرید.

تغییر گاهی اوقات می‌تواند یک چیز مثبت و هیجان انگیز باشد. اما زمانی که تغییر سخت باشد بر بسیاری از ابعاد زندگی ما مثل خلق و خو، میزان انرژی و… اثر می‌گذارد. در این مواقع با خودتان مهربان باشید، چرا که به طور طبیعی با ناراحتی و استرس روبرو خواهید شد.

سازگاری

 وقتی با چالش هماهنگی با یک مسئله، محیط یا هدف جدید روبرو می‌شوید، به مهارت‌های تفکر انتقادی نیاز دارید تا تصمیم بگیرید چگونه به‌ طور کارآمد پیش بروید. افراد سازگار اغلب متفکران انتقادی هستند، زیرا می‌توانند موقعیت را ارزیابی کنند، همه نتایج را در نظر بگیرند و بهترین مسیر برای عمل کردن را تعیین کنند. 

  • راه‌های جدید را امتحان کنید

 اگر کسی هستید که عاشق فرآیندها و نظم هستید، دور شدن از کاری که همیشه انجام می‌دادید دشوار است. اما فقط به این دلیل که چیزی برای مدتی کار کرده است، به این معنی نیست که برای همیشه مفیدترین چیز خواهد بود. خودتان را به چالش بکشید تا چیزهای جدید را امتحان کنید.

  • ایده‌های جدید را در نظر بگیرید

 افراد دارای ذهن باز ایده‌های جدید را در نظر می‌گیرند و خود را محدود به یک روش نمی‌کنند یا معتقد نیستند که همه پاسخ‌ها را دارند. یک فرد باز، دیدگاه‌های مختلفی را در نظر می‌گیرد و به طور کلی سازگاری با تغییرات را آسان‌تر می‌یابد.

افرادی که در طول تغییر اعتماد به نفس خود را حفظ می‌کنند؛ با موفقیت خود را با شرایط جدید وفق می‌دهند. افرادی که نمی‌توانند در حین تغییر، خود را حفظ کنند، احتمالاً سازگاری آنها دشوارتر است، ممکن است برای یادگیری چیزهای جدید بیش از حد استرس داشته باشند و حتی خود را خسته کنند.   

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://sepidgirls.ir/?p=21857

سوالی دارید؟ از ما بپرسید، کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.