• 0123456789
  • info@shenakht.net

نوسازی روانی؛ خانه تکانی درون!

بهار نشان دهنده زمانی برای جوان سازی و تجدید است. به طور سنتی، این زمان برای باز کردن پنجره‌ها و تمیز کردن عمیق خانه، پس از گذشتن زمستان است. بهار همچنین فرصتی عالی برای نظافت بهاره سلامت روان است.

بخشش را تمرین کنید

ببخش می‌تواند یک اقدام قدرتی و کاتالیزور برای نوسازی روانی باشد. چیزهای وحشتناک زیادی در این دنیا اتفاق می‌افتد، که نگه داشتن آنها منفی گرایی را تشویق می‌کند تا قلب شما را سخت کند. ممکن است شما از این موضوع آگاه نباشید، اما کینه بسیار بیشتر از طرف مقابل شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. اگرچه بخشیدن آسان نیست، اما گامی ضروری به سوی ارتباط واقعی با خود واقعی شماست. 

درون خود را کاوش کنید

کسی که شما هستید منحصر به فرد و شایسته کاوش است. با صرف زمان برای شناخت درون و بیرون خود، می‌توانید شروع به شناسایی آنچه به شما انرژی می‌دهد و آنچه شما را تحلیل می‌برد، کنید. با این دانش، می‌توانید به خود احترام بگذارید و به دیگران نیز فضایی بدهید تا به خود واقعی‌شان قدم بگذارند.

کاری را انجام دهید که از آن لذت می برید


برای سلامت عاطفی و جسمی ما ضروری است که پیگیری اهداف خود را در اولویت قرار دهیم و زمانی را صرف شرکت در فعالیت‌های لذت بخش با افرادی کنیم که برای ما مهم هستند. اولویت بندی این موارد می‌تواند سخت باشد، اما اگر این کار را نکنیم، سلامتی و رفاه ما آسیب خواهد دید.

بنویسید

وقتی احساسات و افکار خود را روی کاغذ می‌آورید، به یک معنا آنها را از ذهن خود خارج می‌کنید. به آنچه نوشته اید نگاه کنید و توجه داشته باشید که چگونه چیزها در طول زمان تغییر کرده یا ثابت مانده‌اند. از این سرنخ‌ها برای کمک به کشف مناطقی برای رشد آینده استفاده کنید.

صحبت کنید

بیان احساساتی که تجربه می‌کنید با صدای بلند می‌تواند به کاهش تنش‌ها کمک کند. گفتگو در مورد مشکلات به شما کمک می‌کند تا آنها را منطقی تر بیان کنید، زیرا باید آنچه را که شما را درگیر کرده است به گونه ای توضیح دهید که دیگران بفهمند. این اغلب شما را قادر می‌سازد تا دیدگاه جدیدی در مورد موقعیت پیدا کنید و به راه‌حل‌های بالقوه‌ای برسید که ممکن است قبلاً به آن فکر نکرده باشید.

به یادگیری ادامه دهید

هیچ وقت برای یادگیری چیزهای جدید دیر نیست! ادامه رشد دانش شما با عملکرد ذهنی بهتر همراه است و راهی عالی برای کمک به بهبود حافظه شما است. به چالش کشیدن مغز با اطلاعات بیشتر و یادگیری، محرک بزرگی برای تمرین ذهن شماست. دنبال کردن یک سرگرمی جدید، امتحان کردن یک مهارت جدید راه‌های خوبی برای کمک به تیز نگه داشتن ذهن شما هستند. 

فضای خود را مرتب کنید

آشفتگی می‌تواند باعث استرس شود! بین ذهن ما و محیط ما یک اثر آینه ای وجود دارد. اگر فضای شما درهم و برهم است، احتمالاً ذهن شما نیز از همین مسیر پیروی خواهد کرد. بنابراین، نظافت بهاره و تمیز کردن خانه شما فواید مثبتی برای سلامت روان شما نیز دارد. 

یاد بگیرید که لحظه را در آغوش بگیرید

بسیاری از ما انرژی ذهنی زیادی را صرف تمرکز بر گذشته می‌کنیم که منجر به افسردگی یا نگرانی در مورد آینده می‌شود که منجر به اضطراب می‌شود. ما نمی‌توانیم گذشته را تغییر دهیم و نمی‌توانیم بدانیم در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. وقتی روی گذشته یا آینده تمرکز می‌کنیم، شادی حال را از دست می‌دهیم و اغلب اوقات شادی را از آن می‌رباییم. 

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://sepidgirls.ir/?p=22136

سوالی دارید؟ از ما بپرسید، کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.