• 0123456789
  • info@shenakht.net
پذیرش تغییر

پذیرش تغییر، چیزی که ثابت است!

بسیاری از چیز‌هایی که در زندگی ما وجود دارند در حال دگرگونی هستند. به طوری که انگار تنها چیز ثابت همین تغییر کردن است. ما برای حفظ سلامت خود باید بیاموزیم که با تغییرات هماهنگ شویم. تغییراتی که در اطراف ما وجود دارند گاهی از قبل معلوم هستند مثلا تغییر فصل‌های سال گاهی هم شرایط تازه‌ای برای ما به وجود می‌آورند.

برای پذیرش تغییر

برای پذیرش تغییر لازم نیست آن را دوست داشته باشیم. همین که بتوانیم با کارهای کوچک با آن هماهنگ شویم کافی است.

احساساتمان را بپذیریم

تغییر می‌تواند ترکیبی از احساسات مختلف را ایجاد کند. این می تواند ناامید کننده، هیجان‌انگیز، گیج‌کننده، جذاب و گاهی اوقات حتی ترسناک باشد. نوشتن افکار، احساسات و تجربیات می‌تواند فضای امنی را برای بیان خودمان و به دست آوردن بینش نسبت به فرآیندهای ذهنی‌مان فراهم کند. 

پذیرش تغییر

ابهام را کاهش دهیم

بهتر است سعی کنیم به دنبال پاسخ یا وضوح در مورد تغییرات باشیم. اگر تغییرات برای ما شناخته شده نبودند، می‌توانیم برای بررسی کردن احتمالات زمان بگذاریم. وقتی بتوانیم راه‌های مختلفی رو به جلو ببینیم، ابهام کمتری را تجربه خواهیم کرد.

اجازه دهیم تغییرات نقاط قوت مان را کشف کنند 

تغییرات، برای ما فرصت‌هایی را به ارمغان می‌آورند، بنابراین پذیرش تغییر می‌تواند ما را متحول کند و نقاط قوت ناشناخته‌ی ما را کشف کند.

همراه پیدا کنیم

بهتر است به تنهایی دوران سخت تغییر را پشت سر نگذاریم. پس با خانواده و دوستان خود تماس بگیریم. در مورد افکار و احساسات خود با آنها صحبت کنیم و از حمایت آنها استفاده کنیم. بعلاوه به یاد داشته باشیم افراد دیگری هم هستند که دوست دارند به ما و خودشان کمک کنند تا تغییر اتفاق بیفتد. 

بر مزایای تغییر تمرکز کنیم

گاهی اوقات تغییر در ذهن ما منفی است. ما می‌توانیم برای پذیرش تغییر، بر مزایای آن تمرکز کنیم:

  • گسترش ذهن
  • یادگیری چیز‌های جدید
  • ایجاد عادات بهتر
  • داشتن تجربیات جدید
  • سازگارتر و انعطاف پذیرتر شدن
  • ایجاد پیشرفت در زندگی و آینده

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://sepidgirls.ir/?p=21802

سوالی دارید؟ از ما بپرسید، کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.