• 0123456789
  • info@shenakht.net
تلاش

تلاش، راهی برای گسترش مهارت ها

درک ما از تلاش بر شروع، ادامه یا کنار گذاشتن کارها تأثیر می‌گذارد. هر فعالیتی که انجام می‌دهیم، اگر احساس کنیم، کمتر از آنچه باید هست، ممکن است سخت تر کار کنیم. یا اگر فعالیتی خیلی سخت باشد، ممکن است آن را کمتر کنیم یا متوقف کنیم. تلاش عاقلانه این است که بدانیم انرژی خود را کجا و چقدر باید صرف کنیم.

چرا باید تلاش کنیم؟

  • تلاش کردن، ما را قادر می‌سازد تا به اهداف خود برسیم و می‌تواند عزت‌ نفس و اعتماد به نفس ما را تقویت کند، زیرا می‌توانیم به دستاوردها و توانایی‌های خود افتخار کنیم.
  •  سخت کوشی به ما کمک می‌کند نگرش مثبت را پرورش دهیم. وقتی تلاش می‌کنیم، به احتمال زیاد از کاری که انجام می‌دهیم لذت می‌بریم و در فعالیت‌های خود معنا و هدف می‌یابیم. 
  • همچنین می‌تواند به ما کمک کند بر احساسات منفی مانند کسالت، ناامیدی، اضطراب یا افسردگی غلبه کنیم. 
  • می‌تواند دیگران را ترغیب کند که از ما الگوبرداری کنند و اهداف خود را با اشتیاق دنبال کنند.
  • ما می‌توانیم بر اساس آنچه از تلاش خود می‌آموزیم یاد بگیریم و سازگارتر شویم.
  • تلاش‌ها به ما کمک می‌کنند تا از محدودیت‌های خود فراتر برویم و مهارت‌ها و قابلیت‌های خود را گسترش دهیم. این منجر به کشف خود و کشف مهارت‌های جدید می‌شود. 

چگونه تلاش کنیم؟

در اینجا چند نکته وجود دارد تا بتوانید بهترین تلاشتان را برای رسیدن به اهدافتان انجام دهید:

تلاش

اهداف واقع بینانه تعیین کنید

 تعیین اهداف واقع بینانه به شما کمک می‌کند تا از احساس غرق شدن یا دلسردی جلوگیری کنید. هنگامی که اهداف قابل دستیابی را تعیین می‌کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که برای دستیابی به آنها تلاش کنید.

ایجاد یک برنامه

 ایجاد یک برنامه برای دستیابی به اهدافتان به شما کمک می‌کند تا متمرکز بمانید. هدف خود را به مراحل کوچکتر و قابل مدیریت تقسیم کنید و یک جدول زمانی برای تکمیل هر مرحله ایجاد کنید.

انضباط شخصی را تمرین کنید

 تلاش مستلزم انضباط شخصی است. به هدف خود متعهد بمانید، حتی زمانی که دشوار یا ناراحت کننده است.

به دنبال حمایت باشید

اطراف خود را با افرادی احاطه کنید که شما را حمایت و تشویق می‌کنند. داشتن یک سیستم پشتیبانی به شما کمک می‌کند تا انگیزه خود را حفظ کنید و روی هدف خود متمرکز شوید.

پیروزی های کوچک را جشن بگیرید

 همانطور که به تلاش خود ادامه می‌دهید، فراموش نکنید که به خاطر چیزهایی که در این راه به دست می‌آورید به خودتان تبریک بگویید. هر هفته یا هر ماه زمانی را برای نگاه کردن به مسیری که طی کرده‌اید، اختصاص دهید.

مراقب کمالگرایی باشید.

 داشتن استانداردهای بالا برای خود خوب است، اما انتظار نداشته باشید هر کاری که انجام می‌دهید بی نقص باشد. کمال‌گرایی می‌تواند شما را از ریسک‌های سالم بترساند، که اغلب منجر به تعویق و عدم موفقیت می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
ارسال به ایمیل
https://sepidgirls.ir/?p=21873

سوالی دارید؟ از ما بپرسید، کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.